Caravana Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) a oprit la Constanţa, la finele săptămânii trecute, pentru campania de educare a turiştilor români.
Tour-operatorii vor să îi înveţe pe români să aleagă din timp destinaţia de concediu, printr-o agenţie de turism, astfel încât să fie feriţi de incidente neplăcute, cum ar fi: inexistenţa rezervării, scumpiri de tarife şi chiar fraude. „Atunci când vor să meargă într-o vacanţă, trebuie să aleagă o agenţie de turism, pentru că vor câştiga siguranţă, timp şi bani“, a declarat Corina Martin, preşedintele ANAT.
Sticker cu mesajul campaniei la agenţii
În timp ce în Europa fiecare familie are consultantul ei în turism, turistul român se zbate pentru drepturile lui. „Întotdeauna va fi mult mai ieftin să călătoreşti cu o agenţie de turism. De exemplu, preţul de recepţie pe care turistul îl găseşte la recepţie e unul maximal. Agenţia poate în schimb să negocieze preţurile, îi oferă o asigurare şi garanţia că nu e firmă-fantomă“, a declarat Ciprian Popescu, vicepreşedinte ANAT.
Dacă vă căutaţi oferte de vacanţă de pe Internet, asiguraţi-vă că agenţia respectivă are pe site datele de identificare, numărul licenţei de turism, precum şi data expirării acestui act.
O măsură pe care ANAT aluat-o astfel încât să vină în sprijinul turiştilor a fost să afişeze la sediile agenţiilor de turism un sticker cu mesajul campaniei: „Alege Agenţia de Turism - Călătoreşte cu ANAT“.