Anul trecut, trei societăţi de asigurare au înregistrat cumulat 60,15% din numărul total de reclamaţii adresate CSA. Este vorba despre Euroins – 27,65%, Carpatica Asig – 16,96% şi Astra – 15,54%. De asemenea, la CSA au fost înregistrate anul trecut un număr de 163 de reclamaţii depuse de unităţi de reparaţii auto, din care 136 au fost finalizate prin plată de către companiile de asigurări.
“Dinamica reclamaţiilor înregistrate în anul 2011, raportat la anul 2010, arată că societăţile Euroins şi Astra au înregistrat creşteri de 58,44% şi, respectiv, de 18,91%, în timp ce societatea Carpatica Asig a înregistrat o scădere cu 33,71%”, se arată în raportul anual la instituţiei. Potrivit documentului, CSA a constatat că cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamaţii soluţionate în favoarea petenţilor a fost înregistrat de către Euroins.
Ca urmare a intervenţiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de daună prin plata imediată a despăgubirilor cuvenite petenţilor.
“Carpatica Asig a înregistrat cea mai mare pondere a reclamaţiilor constatate ca neîntemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamaţii şi sesizări. Analizând motivele care au stat la baza respingerii de la plată a dosarelor de daună în speţă s-a constatat că 570 reclamaţii, reprezentând 60,77% din total, au la bază concluziile rapoartelor de investigaţii proprii, precum şi pe cele de expertiză tehnică extrajudiciară, efectuate la solicitarea Carpatica Asig”, se mai spune în raport.
Potrivit CSA, structura numărului de petiţii înregistrat pe fiecare dintre cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale – 7.268 (96,01%) şi asigurări de viaţă – 302 (3,99%), a rămas similară celei înregistrate în anul 2010.
“Astfel, ponderea importantă au deţinut-o reclamaţiile şi sesizările înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto