Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, a vorbit in cadrul emisiunii Perspectiva difuzata de postul Realitatea Tv despre strategia elaborata impreuna cu reprezentantii Bancii Mondiale, dar si despre Master Planul de transport. Celelalte subiecte abordate de doamna ministru au fost legate de problemele de la Tarom si cele referitoare la esuarea privatizarii CFR Marfa .
„Avem o strategie de transport general, o strategie elaborata cu Banca Mondiala. Alaturi de aceasta strategie vom avea un Master Plan care, speram, sa fie gata la finele lunii februarie. Master Planul de transport va asigura dezvoltarea infrastructurii de transport si aducerea acesteia la nivel european. Master Planul se refera, in egala masura, la coridoarele rutiere, feroviare si aeriene. Romania trebuie sa devina un punct important de legatura intre Asia si Europa.
Pentru ceea ce are nevoie, la ora actuala, transportul din Romania, niciun buget nu ar fi suficient. Cu toate acestea bugetul din 2014 este suficient sa continuam lucrarile pe care le-am inceput si sa demaram altele. In toata Europa se dezvolta infrastructura de transport si, automat, si Romania trebuie sa se alinieze acetui lucru”, a spus Ramona Manescu.
Referitor la conflictul de la Tarom, ministrul Transporturilor a recunoscut ca a incercat sa aplaneze disensiunile dintre directorul Christian Heinzmann si membrii Consiliului de Administratie. In plus, Ramona Manescu a declarat ca a incercat sa se asigure ca Taromul va avea de castigat.
„La Tarom a fost un conflict deschis, un conflict mediatizat, intre director si membrii Consiliului de Administratie. Eu am vrut sa ma asigur ca Taromul va avea de castigat. Tinand cont de toate datele pe care le-am avut, domnul Heizmann avea un plan de management, iar membrii din cadrul Consiliului de Administratie il sabotau, si asta dupa ce, tot ei, il aprobasera. Mai mult,