La o diferenta de numai cateva luni de la lansarea pe piata a noului Mercedes-Benz C-Klasse si la un an de la prezentarea noii generatii a Seriei 3 de la BMW, Audi doreste sa-si intareasca pozitia in segmentul premium prin lansarea noului A4.
La cateva luni distanta de la lansarea noului coupe A5, Audi a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt cea de-a treia generatie a lui A4, modelul de clasa medie a constructorului.
La nivel mondial Audi a inregistrat in prima parte a acestui an o crestere a vanzarilor de aproximativ 8%, depasind pragul de 400.000 de unitati, in 2008 fiind programata depasirea cifrei de un milion de unitati.
Pe piata locala in primele opt luni ale acestui an, vanzarile Audi s-au apreciat cu peste 60% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 1.834 de unitati, targetul pentru anul in curs fiind de 2.400 de unitati. In intervalul ianuarie-august cel mai bine vandut fiind A4, cu 501 unitati. In total, la nivel mondial, vanzarile modelului de clasa medie al Audi, cunoscut sub numele de 80, si la mijlocul anilor '90 de A4, au ajuns din 1972 si pana in prezent la peste 8,5 milioane de unitati.
La capitolul design exterior noua generatie a lui Audi A4 preia o serie de elemente de la coupe-ul A5, lansat pe piata locala la mijlocul acestui an. In partea frontala ies in evidenta blocurile optice cu faruri de zi cu tehnologie LED, precum si grila radiatorului monobloc, preluata de la versiunea facelift a generatiei precedente.
Din punctul de vedere al dimensiunilor, noul A4 este cu 11,7 cm mai lunga decat generatia precedenta, avand o lungime de 4,7 m. Pentru a majora spatiul oferit pasagerilor s-a marit inclusiv latimea automobilului, care acum masoara 1,82 m, cu 5,4 cm in plus fata de modelul anterior. Modificarea lungimii automobilului a permis inclusiv redimensionarea ampatamentului, care a