Conducerea companiei Remarul 16 Februarie considera ca potentialul pietei reparatiilor de vehicule feroviare este în crestere, datorita faptului ca parcurile de material rulant din Romania sunt invechite.
„In ceea ce priveste cifra de afaceri din 2009, putem spune ca în momentul de fata avem contracte care acopera aproximativ 80% din realizarile anului trecut. Criza financiara afecteaza si activitatea companiei noastre, în aceeasi masura în care au fost afectati si alti agenti economici. Principalele efecte ale recesiunii globale sunt lipsa de lichiditati, dificultati în încasarea banilor de la clienti, dar si probleme în achitarea facturilor spre furnizori, atat cei de materiale si piese de schimb, cat si cei de utilitati’’, a declarat pentru ZF Transilvania Stefan Adriian, directorul general al companiei Remarul 16 Februarie.
La începutul acestui an, compania clujeana a încheiat un contract în valoare de aproximativ 12,8 mil. euro (55 mil. lei) cu firma CFR SIRV Brasov pentru efectuarea unor lucrari de reparatii si modernizare pentru 50 de vagoane.
„Domeniul reparatiilor de material rulant, din care si compania noastra face parte, trece în momentul de fata printr-un proces continuu de adaptare la cerintele pietei de profil si la noile tehnologii, proces care estimez ca va dura si în urmatorii cinci-zece ani. Credem ca fiecare jucator din aceasta piata îsi face un plan de afaceri adaptat la perioada de criza. tinand cont de volumele financiare uriase care se produc în acest domeniu de activitate, orice decizie guvernamentala afecteaza bugetul prognozat’’, spune Adriian.
Compania clujeana realizeaza reparatii pentru locomotivele diesel, automotoare diesel, rampe electrice, locomotive cu abur pentru muzee si trenuri turistice. Totodata, Remarul 16 Februarie efectueaza si modernizari ale locomotivelor prin remotorizari, mod