• Cetatenii Iasului pot face propuneri despre felul in care vor sa arate noua Companie de Transport Public Iasi • In documentele edililor, RATP pare sa ofere un transport de lux, aerul conditionat fiind la el acasa
Primaria Iasi organizeaza un fel de dezbatere publica despre felul in care cetatenii doresc sa arate noua companie de transport, care va lua locul Regiei Autonome de Transport Public. Iesenii sunt invitati, pana pe 1 august, sa trimita în scris propuneri si sugestii pe adresa Primariei Iasi, cu privire la ce vor sa se schimbe, odata cu infiintarea Companiei de Transport Public (CTP) Iasi.
Motivul transformarii RATP in CTP sta in datoriile acumulate de catre regia de transport in ultimii ani, care depasesc 50 milioane de lei. Este cunoscut faptul ca Primaria Iasi nu obisnuieste sa plateasca RATP-ului gratuitatile pe care Gheorghe Nichita le-a acordat pensionarilor pe mijloacele de transport, iar asta a fost o piatra greu de suportat. Incercand sa acopere paguba provcata de edil, sefii RATP s-au straduit sa acopere datoriile din banii iesenilor, dar la un moment dat n-au mai reusit.
Aerul conditionat si incalzirea, la ordinea zilei
Incercand sa arate cat de bine se prezinta situatia, edilii locali au facut cateva precizari legate de conditiile privind prestarea serviciilor de transport. Unul dintre punctele forte definite de sefii din Palatul Roznovanu este cel legat de aerul conditionat: "Mijloacele de transport trebuie sa fie echipate cu instalatie de încalzire / conditionare a aerului, în stare de functionare", se arata in proiectul de hotarare. Insa un singur tramvai din Iasi are aer conditionat. "Sa nu admita la transport în salonul mijlocului de transport: materii mirositoare, inflamabile sau obiecte care, prin format ori dimensiune, pot produce daune, vatamari corporale sau, prin natura materialului, pot murdari