Numărul consultanţilor în carieră este în continuă creştere, iar majoritatea companiilor care oferă servicii de training şi consultanţă au dezvoltat programe de coaching. Mai mult, managerii sau angajaţii interesaţi de dezvoltarea profesională apelează din ce în ce mai mult la şedinţe de coaching pentru stabilirea unui traseu profesional pe termen lung, iar marile companii susţin că fac coaching pentru angajaţi.
Dar, cunoaştem într-adevăr ce presupune coachingul? Unde îşi are originile termenul de „coaching" şi cum s-a dezvoltat el de-a lungul timpului sunt câteva dintre întrebările la care veţi găsi răspunsuri într-un articol propus de Performance Consultants International, companie fondată de către John Whitmore împreună cu David Hemery şi David Whitaker.
Termenul englez „coach" îşi are rădăcinile în cuvântul maghiar „kocsi", care, la rândul lui derivă din numele unui oraş mic din Ungaria, unde au fost pentru prima dată construite diligenţele trase de cai destinate transportului de pasageri. Cuvântul se presupune că a fost asociat cu cel de profesor sau formator, deoarece acestea exprimă ideea de a conduce un elev de-a lungul unui traseu de studiu. Acest lucru poate fi aplicat şi unui antrenor tradiţional de sport care îşi instruieşte propriul jucător să meargă în cucerirea aurului pe baza cunoştinţelor, percepţiilor şi experienţei sale.
Cu toate acestea, o altă teorie sugerează că o familie înstărită obişnuia să-şi ia tutorele în călătorii pentru a le oferi suport privind studiile. Aceasta este o reflectare mai bună a modului în care un coach bun ar trebui să se comporte. Un consultant de carieră va sta întotdeauna lângă persoana pe care o consiliază, fără a o împinge de la spate să-şi atingă scopurile. În schimb, o va ajuta de-a lungul „călătoriei", exploatându-i visele, astfel încât să le poată îndeplini conform viziunei şi pasiunii sale. @N_