Pro TV ar putea obtine pana in 170.000 de euro din difuzarea meciului Athletic Bilbao si Atletico Madrid, echipele spaniole de fotbal care vor juca finala Europa League la Bucuresti, potrivit estimarilor mai multor specialisti in media.
Oficialii canalului de televiziune nu au raspuns la intrebarile Wall-Street.ro in legatura cu audienta si veniturile pe care le-ar putea obtine din acest meci.
Desi tara noastra are posibilitatea sa fie promovata puternic, iar businessul poate obtine pana la 30 de milioane de euro datorita bugetelor pe care cei 40.000 de turisti straini (dintre care jumatate spanioli) le cheltuiesc in aceste zile la Bucuresti, managerii din media spun ca meciul nu va fi unul care sa iasa din tipare in ceea ce priveste audientele.
"In Romania, fotbalul face audiente mari doar daca joaca Steaua sau nationala Romaniei. Cele mai mari ratinguri le face Steaua", a explicat pentru Wall-Street.ro, Adrian Vladut, communications director in cadrul Starcom MediaVest Grup, una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala.
El afirma ca meciurile din Europa League transmise de Pro TV in acest sezon au avut o medie de 9 puncte de rating pe segmentul comercial (urban,18-49 de ani), segmentul pentru care canalul TV vinde publicitate, ceea ce inseamna ca o audienta medie de circa 500.000 de persoane.
Meciurile din Europa League cu cele mai mari audiente in 2010 si 2011:
Cel mai urmarit meci din acest sezon a fost Steaua –Twente, meciul tur care s-a jucat pe National Arena strangand in fata televizoarelor in jur de 986.000 de oameni (pe publicul comercial), adica a inregistrat o medie de 18,1 puncte de rating si o cota de piata de 44,4%, conform Kantar Media. Insa pentru ca ros-albastrii au pierdut in fata olandezilor si si-au redus sansele de calificare in optimile Europa League, meciul retur a avut o aud