Realizarea unei constructii in municipiul Braila costa mai mult decit in alte orase ale tarii, din cauza caracteristicilor terenului. Fiind format in mare parte din loess, un material pe cit de tare cind este uscat, pe atit de instabil, cind este umed, solul brailean necesita solutii costisitoare pentru realizarea fundatiilor de imobile. Danut Zob, inspectorul sef al Inspectoratului in Constructii Braila, ne-a explicat ca zona cea mai problematica este cea pe care se afla cartierele Chercea, Lacu Dulce si Radu Negru. "Pe perimetrul celor trei cartiere, terenul este format din loess umectat foarte puternic, din cauza cotei joase si a influentei apelor freatice. Viscozitatea solului implica, la realizarea fundatiei cladirilor de P^1 sau mai inalte, folosirea tehnologiei blocajului de piatra si a pernelor din balast. Practic, constructia se asaza pe un strat de piatra care sa ii asigure stabilitatea", ne-a declarat Zob. O alta categorie de teren, intilnita de-a lungul Dunarii, de la trecerea bac "Stinca" pina la cartierul Pisc, este formata din loess uscat, pina la adincimi de 11-12 metri. Aici solutia cea mai des folosita pentru fundatii este perna de loess, consolidata, in cazul cladirilor inalte, cu piloti forati de loess. Este, de asemenea, o tehnologie destul de anevoioasa, insa mai ieftina decit blocajul de piatra. In restul orasului, terenul este eterogen, cu compozitie diversa, fiind suficienta la fundatii doar realizarea unei perne de balast, ceea ce presupune un cost relativ scazut. "Oricum, fata de alte orase, unde terenul este mai stabil, in Braila investitiile necesare pentru aducerea unei constructii la cota zero sint mai mari. Pe vremea turcilor, loess-ul nostru era perfect pentru realizarea constructiilor. Dupa realizarea canalizarii orasului si aparitia pierderilor de apa din sistem, loess-ul s-a umezit si si-a pierdut capacitatea portanta. De altfel, e