Daca BitDefender nu ar fi avut o traditie atat de mare in Romania, detinand astfel un avantaj competitiv, companiei Kaspersky i-ar fi fost mai usor sa ajunga numarul unu pe piata de securitate, considera Teodor Cimpoesu, directorul executiv al reprezentantei locale a producatorului rus de antivirus.
Compania are in plan pentru 2009 atingerea unei cote de 25-30% din piata de securitate romaneasca, fata de 10%, cat a raportat la finele anului trecut.
Nivelul afacerilor Kaspersky va depinde in acest an de modul in care evolueaza sentimentul de asumare a necesitatii companiilor romanesti de a-si proteja infrastructura si business-ul propriu, dar si de utilizatorii finali.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste un milion euro in Romania si Bulgaria, din vanzari catre firme si utilizatori, impartite intre 90% pentru tara noastra si 10% pentru piata bulgara.
Vanzarile per utilizator au avut in 2008 o pondere mai mare fata de segmentul de business insa, conform opiniei lui Cimpoesu, acest lucru se va schimba in 2009. ''Ne propunem ca in acest an sa avem un volum mai mare de vanzari pe segmentul de business, in detrimentul celui de consumer. Pana in septembrie 2008 am vandut 10 milioane de licente. In noiembrie, vanzarile au mers mai prost, poate si din cauza crizei economice, insa, surprinzator, decembrie a fost poate cea mai buna luna din an”, spune Teodor Cimpoesu.
Piata locala de securitate a facut un salt urias in 2008, comparativ cu 2007, motiv pentru care Kaspersky s-a hotarat sa deschida un birou si in Romania.
Compania de securitate avea in Romania un birou de dezvoltare software inca din 2003, iar primul partener din anul 2000. ''Decizia de reorganizare la nivel global si regional, precum si sesizarea potentualului pietei romanesti au fost doi factori principali care au influentat deschiderea unui birou in