Determinarea de a munci din greu şi o tehnică bună de studiu asigură performanţe bune la matematică, şi nu nivelul de inteligenţă, demonstrează o nouă cercetare. Forţarea copilului să înveţe matematică, însă, nu va fi de prea mare ajutor, au constatat studiile.
„Nu este o idee prea bună să forţezi elevii să înveţe matematică“, spune Kou Murayama. În schimb oamenii care au fost conduşi de propriile interese, au arătat cele mai mari îmbunătăţiri. Aşa că, în loc să forţaţi copilul să înveţe, poate ar fi de mai mare ajutor pentru părinţi şi pentru profesori să îi arate cum se leagă matematica de viaţa reală. De exemplu, spune cercetătorul, elevul trebuie să înţeleagă de ce cinci batoane de ciocolată de 3 lei costă 15 lei împreună şi nu doar să memoreze tabla înmulţirii.
Analiza efectuată asupra a peste 3.500 de copii germani a descoperit că cei care erau la un nivel mediu în clasa a cincea, până în clasa a opta şi-au îmbunătăţit considerabil performanţele dacă au fost foarte motivaţi şi dacă s-au folosit de strategii eficiente de învăţare, susţine autorul principal al studiului, Kou Murayama, cercetător la Universitatea din California.
„Dezvoltarea aptitudinilor matematice a fost impulsionată de motivaţie şi de strategiile de învăţare“, a spus Murayama pentru „LiveScience“. „Dat fiind faptul că IQ-ul nu a avut nimic de-a face cu acest efect, credem că este foarte impresionant.“
Nu te naşti cu matematica în sânge
Dacă pasiunea pentru matematică este sau nu ereditară rămâne o controversă. Anumite studii demonstrează că aptitudinile matematice ies la iveală chiar de la vârste foarte fragede, la bebeluşi, în timp ce alte studii susţin că mediul cultural joacă un rol foarte important în conturarea acestor înclinaţii.
De exemplu, bărbaţii sunt mai buni decât femeile la testele de matematică standard. Dar alte stud