În unele localităţi din Bistriţa-Năsăud şoferii de microbuze şcolare sunt nevoiţi să facă 6-8 ture pentru ca toţi elevii să ajungă la şcoală. Alţii care nu vor să consume combustibil şi să-i trezească pe micuţi cu noaptea-n cap înghesuie şi câte 43 de elevi într-un microbuz cu 16 locuri.
Bistriţa-Năsăud are 61 de microbuze şcolare de care se ocupă fie autorităţile locale, fie şcolile din mediul rural. Inspectoratul Şcolar Judeţean care ar trebui să intervină la minister pentru a suplimenta microbuzele are liste de aşteptare şi...promisiuni.
Primăria Urmeniş are un microbuz cu 16 locuri şi zilnic de transportat 43 de copii. Pentru a nu consuma combustibil şi a face mai multe ture zilnic, şoferul înghesuie toţi copiii pe cele 16 locuri.
Întrebat despre situaţie primarul dă din umeri aruncând vina în curtea Inspectoratului Şcolar Judeţean, care se spală pe mâini spunând ca sarcina de a asigura transportul elevilor le revine fie primăriilor, fie şcolilor.
În 2 ore 6-8 ture
Şi alte primării care au mulţi copii şi un singur microbuz şcolar au găsit soluţii de compromis: în 2 ore, începând cu ora 6.00 dimineaţa, şoferul din Lunca Ilvei face şi câte 8 ture pentru ca toată lumea să ajungă la unitatea de învăţământ. Soluţia de compromis pare să fie agreată şi de Inspectoratul Şcolar Judeţean care o recomanda pentru ca lumea să fie mulţumită, date fiind condiţiile.
Şeful ISJ, Camelia Tabără, spune că nu i-au fost semnalate probleme anul acesta, iar şoferul din Urmeniş care înghesuie 43 de copii într-un microbuz în care încap un sfert ar fi trebuit să facă „orar” ca restul care au probleme.
Toate acestea vin după ce în toamnă mai mulţi primari s-au trezit că nu au şoferi care să presteze aceste servicii, iar blocarea posturilor nu le permitea să angajeze. Astfel de probleme au fost întâmpi