Clujeanul a demarat alături de Valentin Peştean o amplă campanie de succes, cu scopul a se sensibiliza opinia publică şi autorităţile locale cu privire la “dezastrul” de pe Canalul Morii. Ideea de a gândi un asemenea proiect a fost inspirată din vizita lui în Austria, în cadrul unui schimb de experienţă la care a participat ca elev al Grupului Şcolar de Chimie Industrială “Terapia” din Cluj.
Acolo a fost impresionat de ordinea şi curăţenia specifică austriecilor. “Acolo totul este curat. Până şi la ţară era un pârâu extrem de micuţ, care avea zid de sprijin, ca să nu cadă pământ în el”, îşi aminteşte elevul.
Canalul Morii: “o imagine şocantă!”
Imaginea opusă care i-a venit atunci în mintea a fost una dezolantă, cea a Canalului Morii din Cluj-Napoca: “Acum încă mai arată cum arată, dar înainte să demarăm campania, imaginea era una şocantă, un miros îngrozitor, gunoaie de câţiva metri. Era inadmisibil, mai ales, având în vedere că vorbim de centrul istoric al Clujului”.
În acest sens alături de colegul său, şi el elev la acelaşi grup şcolar, coordonaţi de profesorii acestora au gândit o amplă campanie de “salvare” a Canalului Morii. Au realizat un filmuleţ în 3D, prin care au arătat cum ar putea arăta Canalul Morii în urma modernizării acestuia şi prin care au scos în evidenţă potenţialul turistic al acestuia, ca zonă pietonală, cu terase şi chiar şi discoteci.
Campanie care a sensibilizat autorităţile
Apoi, au împărţit fluturaşe şi au lipit afişe în tot oraşul, au realizat o petiţie online semnată de peste 3.000 de internauţi, cu scopul de a forma în rândul cetăţenilor un comportament responsabil , de respect faţă de mediul înconjurător, dar şi în dorinţa de a sensibiliza autorităţile locale: “După doar cîteva zile după demararea campaniei primăria a decomatat canalul, iar apoi au