» Astazi incepe oficial campania electorala pentru alegerile europarlamentare. Cei 33 de alesi ai Romaniei vor avea primul mandat de 5 ani.
» Desi in campanie fortata de doi ani, inceputul formal al cursei electorale ii prinde pe politicienii romani nepregatiti. Cel putin asa indica analiza R.l. in privinta sloganurilor de campanie.
Sloganurile propuse partidelor de catre echipele de campanie sunt considerate lipsite de credibilitate, originalitate si fara obiect de catre sociologii si specialistii in comunicare consultati de Romania libera. Sloganul PDL mizeaza pe un mesaj populist, PSD calchiaza mesajul presedintelui Basescu, "Sa traiti bine!", iar liberalii lanseaza o promisiune lipsita de credibilitate, in timp ce PRM rateaza de departe coarda sensibila a propriilor votanti.
PDL – Raul abstract, inlocuit cu greul populist
Specialistii in comunicare au fost prea putin impresionati de sloganul democrat-liberalilor, "La bine si la greu". Directorul de creatie al Spotlight Advertising, Ion Barbu, considera PDL drept patria jocurilor de cuvinte, genul de partid in genere empatic care nu se sfieste sa comunice prin formule destul de comune.
"Evident, in contextul crizei, raul abstract a fost inlocuit cu greul populist, ca nu cumva sa excludem nefericitii din target, adica majoritatea", a spus Barbu, care a concluzionat ca sloganul nu prea imbie la "consum" electoral.
Sociologul Darie Cristea a constatat ca PDL a incercat sa castige teren rasturnand in favoarea partidului efectele crizei si incercand sa sugereze ca nu si-a uitat promisiunile electorale, adica sloganul din campania pentru alegerile parlamentare, "Ei cu ei, noi cu voi".
Actorul Gyuri Pascu a comentat sceptic: "La bine e toata lumea, la rau nu i-am vazut". La randul sau, sociologul Anca Velicu apreciaza ca mesajul transmis este acela de unire a