Cei care vor vizita Târgul Internaţional de Turism „Market Holiday" îşi pot cumpăra pachete turistice pentru primăvară sau vară cu reduceri de până la 40% faţă de preţul normal. Târgul, organizat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România, şi-a deschis porţile ieri, la Palatul Parlamentului, şi va dura până duminică.
Pentru a-i recâştiga pe turiştii români şi pentru a-i face să uite de criză, cei peste 100 de expozanţi oferă acum reduceri speciale, cuprinse între 5% şi 25%, valabile doar pentru pachetele cumpărate pe durata evenimentului. Cumulat cu reducerile pentru înscrierile timpurii pe care operatorii turistici încă le aplică, acest discount promoţional ar putea însemna economii de până la 40% pentru clienţi.
PREŢURI CA-N 2010
Multe agenţii au păstrat preţurile de anul trecut, încercând în acest fel să recupereze scăderea dramatică a numărului de turişti înregistrată în 2010. Astfel, pentru un sejurul pe litoralul românesc, la Mamaia, preţurile pornesc de la 230 de lei (54 de euro) de persoană pe noapte, la un hotel de două stele. Dacă alegeţi staţiunea Eforie Nord, preţurile pornesc, pentru o noapte la un hotel de trei stele, de la puţin peste 200 de lei (47 de euro). Ofertele pentru România fac însă faţă cu greu celor pentru Bulgaria, unde preţurile pornesc chiar de la 20 de euro pentru o noapte la un hotel de trei stele, cu mic-dejun inclus.
De unde vin aceste diferenţe de preţuri dintre hotelierii români şi vecinii de la sud? „În Bulgaria, Taxa pe Valoarea Adăugată (T.V.A) este de trei ori mai mică pentru alimente, nivelul preţurilor pentru utilităţi - electricitate, gaze - este semnificativ mai mic decât în România, taxele pe salarii sunt la jumătate. Toate acestea la un loc duc la acele diferenţe de preţuri dintre hotelurile autohtone şi cele bulgăreşti. Nu e vina hotelierului că preţurile sunt prea mari", a explicat