Lucrarile la santierul de pe Axa Sud inainteaza cu pasi repezi. Dupa ce s-au facut o serie de asfaltari pe carosabil, constructorul care se ocupa de modernizarea sectorului Podu Ros - CUG a inceput deja sa monteze calea de rulare a tramvaiului, cale ce va fi reabilitata complet in aceasta zona.
In momentul de fata, sinele de tramvai sunt montate pe traverse si urmeaza ca, in urmatoarea perioada, sinele sa fie fixate definitiv. Viarom si Mari Villa sunt companiile care se ocupa de lucrari. Constructorii si municipalitatea au luat decizia schimbarii modului de amplasare a statiilor RATP pe acest sector de drum. "În ideea de a fluidiza traficul rutier, traditionalele statii de asteptare pentru pasageri vor fi mutate pe linia centrala a soselei, decizie ce va intra în vigoare la finalizarea lucrarilor. Noile statii vor fi amenajate la o anumita distanta una de cealalta pentru a lasa loc suficient tramvaielor si autobuzelor care vor parca în dreptul lor", precizeaza reprezentantii Primariei Iasi.
Între refugii si trotuare vor exista câte doua benzi pe sens, nefiind afectata circulatia celorlalte autovehicule. Accesul pasagerilor dinspre si spre statiile RATP se va face în deplina siguranta în urma montarii unor indicatoare semaforizate.
Finalizarea întregului proiect al Axei Sud Podu Ros - CUG este planificata pentru luna iulie 2015. Valoarea totala a proiectului este de 87,6 milioane lei, din care aproximativ 70 de milioane provin din fondurile europene nerambursabile. În totalitatea sa, proiectul înseamna înlocuirea a 8 kilometri linie simpla de tramvai, reabilitarea retelei stradale pe o suprafata de 66.000 metri patrati, modernizarea trotuarelor pe 30.000 metri patrati, realizarea unei piste pentru biciclete cu o lungime de patru kilometri. Totodata, vor fi amenajate trasee pentru introducerea cablurilor de date si curenti slabi, care