Unei femei îi este mai uşor să fie feminină astăzi, cel puţin asta susţin companiile de cosmetice. Gama de cosmetice care au puterea de a te schimba în mai puţin de zece minute se lărgeşte în permanenţă. Rezultatele finale pe care şi le propun unele sunt cel puţin bizare. După principiul „frumuseţea interioară este nepreţuită, dar cea exterioară nu trebuie să fie aşa”, toate brandurile de cosmetice internaţionale se luptă în promisiuni miraculoase.
Dacă la începutul anilor ’30 competiţia pe piaţa cosmeticelor consta în ce pudră poate să reziste mai mult de o oră pe faţă, în 2009 bătălia se dă prin sloganuri care promit efecte incredibile, „ireale” chiar, exemplul unui fond de ten de la Chanel.
Cum calitatea cosmeticelor nu mai costă o avere şi este accesibilă majorităţii, atributul lor principal trebuie să fie altul. Ce poate fi mai promiţător decât un fond de ten „Paula’s Choice - Instant age rewind”, care are puterea de a da timpul înapoi într-o clipită?
De la descrierile şi numele produselor până la prezentarea efectelor lor ca fiind adevărate şi veritabile nu este decât un pas.
Efectul „Lovitură de teatru”, nimicitor!
Cunoscuta firmă de cosmetice Bourjois şi-a clădit reputaţia pe ingeniozitatea promisiunilor sale, clamând, de la început, efecte mai mult sau mai puţin dorite.
Exemple ar fi destule, de la rimelul care îţi face ochii de căprioară la fondul de ten care te face să arăţi ca şi cum ai fi dormit 10 ore şi gama de glossuri cu efect 3D şi 3D cosmic.
Aşa cum industriile comerciale sunt formatoare de trenduri sau, cel puţin, merg cu un pas înaintea vremii, aşa şi companiile de cosmetice sunt nevoite să intre în rândul mulţimii. Nu e de mirare atunci că un ruj îţi poate garanta efecte Hi-tech sau că un anticearcăn are puterea de a se juca cu lumina, îndreptând umbrele