Google testează un sistem care urmăreşte persoanele aflate la cumpărături pe arterele principale dintr-un oraş, potrivit cotidianului britanic Daily Mail, citat de Mediafax.
Sistemul foloseşte locaţia persoanei pentru a putea determina în ce magazin se află, pentru ca apoi să verifice dacă persoana respectivă a căutat o reclamă a magazinului respectiv în mediul online înainte de merge la cumpărături.
Google câştigă aproximativ 100 de milioane de dolari într-o singură zi prin vânzarea reclamelor (Google Ads) către afaceri online, arată statistici recente citate de cotidianul britanic.
Dispozitivul de urmărire va ţine evidenţa ratelor de conversie din mediul oline atunci când utilizatorul accesează o reclamă în mod direct, sau când vizitează un site web prezentat într-o reclamă.
Google poate accesa deja anumite informaţii despre utilizatori prin propriile aplicaţii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail şi Google+.
Sistemul testat de motorul de căutare funcţionează în felul următor: dacă utilizatorii au serviciile de localizare activate ("Location Services") şi au deschisă, în acelaşi timp, una dintre aceste aplicaţii în timp ce fac cumpărături pe o arteră principală a oraşului, Google poate depista locul exact în care se află. Precizia operaţiunii creşte, de exemplu, dacă un client accesează serviciul Wi-Fi al unei companii, potrivit sursei citate.
Compania a menţionat, într-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalităţile de urmărire a oamenilor: "Pe măsură ce oamenii se află din ce în ce mai mult în mişcare şi trec de la un dispozitiv la altul, comercianţii ne transmit că vor să aibă o imagine completă şi precisă a felului în care publicitatea lor online realizează conversiile".
"Conversiile pot apărea în forme diferite: vizite la magazine, apeluri telefonice, descărcăr