Infrastructura feroviară nu a fost folosită niciodată şi este furată de hoţii de fier vechi. Autorităţile din comună speră să obţine din vânzarea celor 140 de tone de şine de cale ferată peste 800000 de lei, triplu cât încasează într-un an din taxe şi impozite.
Săptămâna viitoare, Primăria comunei Coteşti este organizatoarea unei licitaţii cu totul inedite, în care va încerca să instrăineze un bun aflat în administrarea localităţii.
Mai exact, administraţia comunei scoate la vânzare infrastructura de cale ferată de pe o linie dezafectată după 1990, în condiţiile în care calea ferată nu a avut nicio întrebuinţare.
„Este o linie secundară, în suprafaţă de 2800 metri liniari, care a fost construită începând cu anul 1985, dar care a fost abandonată după 1990, pentru că statul nu a mai investit. Atunci se dorea să se facă legătura între gară şi cunoscutul combinat de vinificaţie, pentru transportul la export a vagoanelor de vin vrac. Am înţeles că o singură dată s-a făcut un astfel de transport. Calea ferată este în inventarul Primăriei şi ne prounem să aducem nişte bani la buget", ne-a declarat Ion Bolovan, primarul comunei Coteşti.
Un alt motiv pentru care primăria vrea să vândă infrastructura feroviară este pentru faptul că şinele de cale ferată fac cu ochiul hoţilor de fier vechi, care s-au înfruptat deja din metalul preţios.
Rost de bani pentru investiţii
Potrivit edilului comunei, din calea ferată au dispărut pănă acum în jur de 200 de metri liniari, fără ca poliţia să fi prins pe cineva asupra faptului.
Dacă lucrurile la licitaţie vor merge aşa cum şi-a propus administraţia locală iar la licitaţie se va găsi un client care să cumpere întreaga cantitate de şine de cale ferată, estimată la 140 de tone, bugetul local se va îmbogăţi cu aproximativ 800000 de lei, adică de trei ori banii pe care îi încasează într-un an din