Stagiunea 2006-2007 in teatrele subventionate din Capitala (IV)
Teatrul Odeon dornic de noutati
In plin centru al Capitalei, Teatrul Odeon detine doar o singura sala in stil traditional arhitectural, in care a reusit sa prezinte cinci (!!) premiere originale. Este un teatru aflat mereu in cautarea unor formule noi, atat repertoriale cat si artistice.
z z "BLOCK BACH".
Preocupat de dezvoltarea si afirmarea teatrului-dans, proiect impus la Teatrul Odeon prin personalitatea
lui Razvan Mazilu, la sfarsitul stagiunii s-a prezentat
si "Block Bach", unul din cele mai originale spectacole ale stagiunii. Regizorul Alexandru Dabija s-a alaturat lui Razvan Mazilu si coregrafului israelian Amir Kolben, si aceasta echipa a conceput ilustrarea unei povesti despre viata de la bloc pe muzica lui Johann Sebastian Bach. Ideea este surprinzatoare, dar a rezultat un spectacol impresionant si original prin proiectiile realizate de Casa Gontz ce se dovedesc un mijloc de expresie care poate spori valoarea imaginii scenografice. Spectacolul implica emotional spectatorii si beneficiaza de o excelenta distributie ce reuneste artisti din zone creatoare diferite: Coca Bloos din teatru, Razvan Mazilu si Monica Petrica din lumea dansului si CRBL, membru al trupei "Simplu", din muzica asa zis usoara. Este o incantare acest spectacol unicat in peisajul nostru teatral care in 3 septembrie s-a jucat si la Paris, la Casa UNESCO.
"IONESCO -
CINCI PIESE SCURTE".
Nu a fost niciodata uitat de teatrele noastre, Eugène Ionesco, dar in ultimii ani, spectacole de interes major cu piesele sale absurde sunt destul de rare.
Regizorul Alexandru Dabija reuseste, la Teatrul Odeon, un spectacol de inalta clasa, atractiv, cu finete in stil realist construit. Viziunea sa regizorala este o acida satira la adresa realitatii perceputa si judecata d