Prins intre ciocan – producatorul si nicovala – retailerul, distribuitorul simte cel mai acut batalia pentru buzunarul tot mai stramtorat al unui consumator nesigur pe ziua de maine. Cum sa-ti mentii afacerile in goana continua dupa “mult si ieftin” este intrebarea cu care George Stefanescu, directorul general al distribuitorului Whiteland Sales&Marketing, se lupta de mai bine de un an incoace, de cand consumul este tras tot mai jos de criza.
La doi ani de cand a demarat procesul de eficientizare a costurilor, George Stefanescu (foto), directorul general al distribuitorului Whiteland Sales&Marketing, unul dintre principalii jucatori din piata, spune ca acum trebuie sa munceasca de trei ori mai mult pentru a obtine rezultatele din 2009. Cu o scadere in primul semestru al anului de 5-8% a volumelor din piata de distributie, managerul isi pastreaza o doza de optimism si spune ca spera sa incheie intregul an la nivelul celui precendent. Altfel spus, daca “euro se va comporta bine”, iar leul nu va suferi devalorizari majore, Whiteland Sales&Marketing ar trebuie sa incheie anul curent cu vanzari de aproximativ 88 de milioane de euro.
Chiar daca cifrele estimate vor se vor concretiza, conditiile din piata sunt cu siguranta mult transfigurate de adancirea crizei economice pe fondul masurilor de austeritate. Dintr-un semnal de alarma dat unui consum care, pentru unii, se transformase intr-un “cec fara acoperire”, criza s-a transformat repede intr-o adevarata psihoza, crede seful Whiteland Sales&Marketing. Pentru a lua pulsul pietei in mod direct, marturiseste ca in fiecare luna isi rezerva timp ca sa stea printre rafturi si sa analizeze comportamentul cumparatorilor. Ce concluzia a tras dupa primele sase luni, dar mai ales dupa experienta ultimelor doua saptamani de cand masurile de austeritate s-au resimtit tot mai acut in bugetele romanilor? “Consumatorul s