PERICOL. Odată cu creşterea numărului de maşini, specialiştii se aşteaptă la o explozie de accidente.
Explozia numărului de autoturisme comercializate în India - a treia piaţă auto ca mărime în Asia, după China şi Japonia - anunţă tot ce poate fi mai rău pentru siguranţa circulaţiei rutiere de acolo, informează AFP.
În decembrie 2009, vânzările auto au crescut cu 40% faţă de lunile precedente, la 115.268 de unităţi, potrivit Federaţiei Indiene a Constructorilor de Automobile.
Un mort la patru minute
Estimările pentru 2010 spun că peste 1,8 milioane de noi autoturisme vor aglomera şi mai mult şoselele Indiei. Şi vânzările ar putea ajunge la dublul acestei cifre, până în 2016. O situaţie cu adevărat problematică, dacă se are în vedere faptul că siguranţa rutieră este minimă în această ţară.
Statisticile arată că la fiecare minut se produce un accident grav, iar o dată la patru minute un indian îşi pierde viaţa într-un accident de circulaţie.
Maşini dese, şosele rare
Banca Mondială apreciază că, numai în ultimii zece ani, traficul auto a crescut cu 15% anual, reducând viteza de deplasare în orele de vârf până la 5-10 km/h. India are un program de investiţii de 500 de miliarde de dolari SUA, pentru a construi 7.000 de kilometri de şosea pe an.
Dar, în prezent, nu se realizează nici jumătate din această lungime. În ritmul de acum, abia peste 20 de ani India va reuşi să facă suficiente şosele pentru a ţine pasul cu creşterea numărului de autoturisme.
CONCURENŢĂ
Printre vaci, căruţe, biciclete şi pietoni
Lipsa de securitate rutieră este mult mai complexă în India. „În cauză există mai mulţi actori diferiţi: şoferii şi constructorii de şosele, pe de-o parte, şi căruţele, pietonii şi ţăranii care-şi mână animalele domestice pe drumu