Nu prea mai are multe în comun cu generaţia anterioară, iar asta se vede cu ochiul liber din prima secundă. Cu un design supervizat de Peter Schreyer, nimeni altul decât fostul şef al diviziei de specialitate de la Audi, noul Kia Sportage s-a metamorfozat într-un crossover cu o caroserie complet nouă, cu un aer proaspăt şi care propune nu mai puţin de patru motorizări în premieră.
Ce urmăresc coreenii prin aceste transformări? Să ofere pe piaţă o maşină care beneficiază de transmisie 4x4 şi care se poate preta la fel de bine şi pentru exploatare pe zona urbană. Altfel spus, un concurent direct pentru Dacia Duster.
Comparativ cu prima generaţie, Sportage este acum mai lung cu 90 milimetri, ceea ce-l duce la 4,4 m lungime. În acelaşi timp, maşina este mai lată puţin, dar sensibil mai scundă (60 mm), ceea ce îi deconspiră targetul mai urban decât strămoşul său. Greutatea a fost şi ea redusă sensibil, cu aproape 100 de kilograme, ceea ce ajută crossover-ul la nivelul consumului şi al performanţelor.
Prezentat în premieră la Geneva în urmă cu trei săptămâni, noul Sportage a primit patru motorizări, două pe benzină şi două diesel, dintre care vârfurile de gamă sunt cele de 2.0 litri, pe ambele variante de combustibil, şi care deja sunt disponibile la comandă.
Constructorul coreean se aşteaptă ca propulsorul de 2.0 litri diesel să fie principala motorizare pe care o va vinde pe piaţa europeană, acesta având 136 de CP/4.000 rpm şi un cuplu de 304 Nm între 1.800-2.500 rpm. Pe benzină, unitatea de 2.0 litri oferă putere superioară, 163 CP/6.200 rpm, dar cuplul este modest, 194 Nm/4.600 rpm.
Celelalte două versiuni de motorizare, de 1.7 l diesel (115 CP) şi 1.6 l pe benzină (140 CP), vor putea fi comandate pe Sportage începând din toamnă. Dieselul de 2.0 litri beneficiază de o transmisie manuală în şase viteze, în timp