În uzinele de pe bătrånul continent se construiesc tot mai puţine automobile. Conform CSM Worldwide, în 2009 vor ieşi de pe liniile de asamblare 20,7 milioane de autovehicule, marcånd o scădere majoră faţă de anul 2008. Ajustarea producţiei este o sintagmă care revine insistent în ştirile despre industria auto mondială. Vånzările în scădere îi forţează pe producători să reducă proporţional asamblarea de noi vehicule, pentru a nu fi sufocaţi de stocuri.
În uzinele de pe bătrånul continent se construiesc tot mai puţine automobile. Conform CSM Worldwide, în 2009 vor ieşi de pe liniile de asamblare 20,7 milioane de autovehicule, marcånd o scădere majoră faţă de anul 2008.
Ajustarea producţiei este o sintagmă care revine insistent în ştirile despre industria auto mondială. Vånzările în scădere îi forţează pe producători să reducă proporţional asamblarea de noi vehicule, pentru a nu fi sufocaţi de stocuri. Analiştii companiei CSM Worldwide prognozează o continuare a declinului pieţei auto. Dacă pentru 2008 producţia totală de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare estimată pentru Europa a atins 21,5 milioane de unităţi, în scădere cu 200.000 de vehicule faţă de 2007, pentru anul în curs prognozele indică un nou recul. Astfel, în 2009, producţia totală a uzinelor de pe întregul continent nu va depăşi 20,7 milioane de unităţi.
Deşi datele pentru luna decembrie a anului trecut nu sunt încă disponibile, analiştii consideră că ultima lună a lui 2008 a fost un adevărat dezastru pentru marii producători. „Asistăm la scăderi drastice ale producţiei de automobile. Industria auto este una dintre victimele crizei financiare. Reducerea producţiei este un răspuns la creşterea stocurilor, la presiunile financiare şi la scăderea cererii“, spune Jacques Cailloux, economist la RBS. „Producţia industrială în zona euro a căzut într-o recesiune adåncă şi asta sugereaz