Analiştii Visa Europe estimează că luni, 30 noiembrie, să se înregistreze cele mai multe cumpărături pe Internet din acest an: circa 4,5 milioane de tranzacţi. Tot cei de la Visa sunt de părere că cea mai aglomerată zi din 2009 în magazinele clasice va fi 23 decembrie, datorită achiziţiei de cadouri de Crăciun.
În studiul celor de la Visa Europe se arată că peste 318 milioane de euro să fie cheltuiţi luni, 30 noiembrie pe internet, de deţinătorii de carduri Visa în Europa. Două treimi din această sumă este pe carduri de debit. Volumul tranzacţiilor pe internet este aşteptat să urce cu 13%, comparativ cu aceeaşi zi a anului trecut.
Visa îşi bazează estimările pe datele privind volumul tranzacţiilor de până în prezent şi pe comportamentul de plată în preajma Crăciunului din anii anteriori.
Astfel, în ultimii doi ani cea mai aglomerată dată pentru cumpărăturile online a fost ziua de luni de la începutul lunii decembrie.
Anul trecut, 1 decembrie a fost cea mai aglomerată zi pentru comerţul electronic, cu peste 280 milioane euro cheltuite pe cardurile Visa în Europa. Creşterea continuă a cheltuielilor pe internet este indicată şi de faptul că volumul tranzacţiilor pe carduri Visa a depăşit deja punctul de vârf din 2008 în data pe 2 noiembrie 2009. La fiecare 9 euro cheltuiţi în Europa, 1 euro este pe un card Visa, susţine compania.
Circa 4,5 milioane de tranzacţii vor fi efectuate pe 30 noiembrie, cea mai plină perioadă pentru tranzacţiile online fiind aşteptată în jurul prânzului, cu un alt vârf al tranzacţiilor în jurul orelor 19:00. Creşterea faţă de 2008 este de 16%. În timpul zilei, 220.000 de euro vor fi cheltuiţi pe cardurile Visa la fiecare minut.
“Am remarcat o creştere continuă a comerţului electronic pe cardurile Visa, în ciuda recesiunii, iar în 2 noiembrie s-a depăşit cea mai aglomerată zi din 2008”, a declarat directo