Producatorul de electronice Sony a avut anul trecut o cota de 3-4% dintr-o piata de circa 400.000 de laptop-uri, estimand pentru anul in curs ca isi va creste ponderea la 5-6%, conform estimarilor oficialilor companiei pentru Wall-Street.ro. Vezi noile produse Sony Vaio ce urmeaza a fi lansate in curand de compania japoneza.
Pentru anul in curs, conform IDC, piata locala de laptop-uri ar urma sa evolueze cu circa 10-15% fata de 2010. “In 2010 piata de laptop-uri a evoluat cu 32% fata de 2009, dar Sony Vaio a crescut cu 130% fata de anul precedent. Estimez ca si anul acesta vom evolua mai repede decat ansamblul pietei”, a declarat Tomohiro Nakashima, director regional al Sony, numit la conducerea diviziei locale anul acesta.
Prioritatea lui de varf este ca Sony sa ajunga numarul unu pe piata locala de electronice. “Exceptand segmentul de laptop-uri, unde targetam clienti premium deci avem inca o cota redusa, suntem jucatorul numarul doi sau trei de pe piata si primul player pe segmentul de televizoare 3D”, a mai spus Nakashima, fara a oferi insa date exacte privind vanzarile.
Cele mai bine vandute produse in 2010 pe segmentul de laptop-uri au fost cele din seria F (multimedia), cu preturi de circa 5.000 de lei si cele mai ieftine, cu ecrane de 15 inci, cu preturi intre 2.800 si 3.600 lei.
Circa 20% din vanzarile companiei provin din online si tot 20% din comercializari reprezinta laptop-urile de business, seriile S zi Z, conform oficialilor companiei, pentru Wall-Street.ro.
Intrebati cum vor afecta dezastrele din Japonia livrarile de produse si preturile de pe piata locala, oficialii companiei au declarat ca “in prezent nu avem nicio veste de la sediul central, dar multe dintre fabrici si-au reluat deja activitatea. Nu ne-au fost anuntate modificari de preturi”, a declarat Nakashima.
Sony Vaio va introduce pe piata locala