Expresivitate, dinamism, raport calitate/pret/performante bun. Cel de-al III-lea element al gamei Kia Cee’d, Pro Cee’d, reprezinta cea mai dramatica si sportiva interpretare a design-ului acesteia, dar si o punte de legatura intre "arta" germana si ambitiile asiatice.
Japonezii au vrut sa invinga America si au reusit. Toyota se bate pentru primul lor la vanzari in SUA iar Honda, Acura si Infinity isi fac si ele de cap. Apoi, cea de-a doua tinta a fost Europa. Aici insa, batalia este in plina desfasurare si victoria mai greu de obtinut. Ceea ce este de retinut insa se numeste ambitia si tenacitatea asiatica. De ce? Pentru ca ea nu este doar o caracteristica a japonezilor, ci una zonala, coreenii venind si ei tare din spate. Cel mai bun exemplu in acest sens il constituie Kia, constructor despre care acum cativa ani nu se puteau spune prea multe in Europa. Iar acum primeste premii peste premii si vanzarile pe "batranul continent" ii cresc vazand cu ochii. Pazea!
Dupa ce modelul Kia Cee’d in cinci usi a inregistrat succes dupa succes si a primit numeroase premii in Europa, coreenii au "atacat" cu varianta break. Iar, o data cu prezentarea Pro Cee’d-ului, devine clara determinarea lor de a exploata la maximum orice oportunitate de a cuceri publicul european.
Altfel de Cee’d
Kia Pro Cee’d este un altfel de Cee’d. In primul rind, este un Cee’d cu o caroserie in trei usi, cu un acoperis puternic arcuit si plonjat spre spate si cu cel de-al doilea rand de geamuri laterale (intre montantii "B" si "C") croit astfel incat masina sa aduca din profil cu un coupé. Nici ideea de "hot-hatch" nu ii este straina! Desi este cam mult spus...
In al doilea rand insa, Pro Cee’d-ul aduce cu Opel-ul Astra GTC (Gran Turismo Compact). Chiar destul de bine, s-ar putea spune. Cel putin privit din spate este aproape identic. Iar acest lucru n