Noua generatie de designeri pare sa aiba un simt al umorului deosebit si cu totii par sa se fi pus de acord ca totul e posibil. Dar in mod paradoxal, pare mai greu sa fii la moda cand (aproape) totul e la moda.
Unii au inceput cu inscriptii ironice, altii cu imprimeuri ciudate. Le plac manecile bufante (Doo-ri Chung), taieturile largi si sobre (Jun Takahashi), dar si matasurile romantice (Wauchob). Asistam la o explozie de creativitate fara tabuuri, iar cei "responsabili" ar putea fi viitorii McQueen sau Westwood.
Americanul Jeremy Scott are in agenda sa numerele lui Kylie, Bjšrk si Madonna, care ii sunt deja cliente. La el nu atat croiala, cat imprimeurile si modul de a le folosi sunt ingenioase. De pilda, rochia cuminte stil pension, cu imprimeul unei biblioteci (cotoare de carti colorate) si margini negre. Sau rochia lunga-ceasornic, cu cadran si pendul sau cea cu imaginea unei carti de credit. Exista insa si tinute mai... purtabile, precum rochia din catifea rosie, rochia cu un decupaj in dreptul decolteului sub forma de gaura cheii sau rochia cu plastron. Cat despre mansonul cu dolari sau siluetele aurii de Cupidoni care tin, in loc de sageata, simbolul dolarului, acestea tind sa devina marca lui. Scott a ajuns pe locul 31 intr-un top al revistei Face privind cei mai importanti oameni din moda, mai sus decat Stella McCartney.
Alt tanar, englezul Henry Holland (autodidact) e autorul unei explozii de culori si imprimeuri care ne duc cu gandul la era disco. A inceput prin a atrage atentia cu o serie de tricouri amuzante, dar destul de obraznice, care faceau jocuri de cuvinte si aluzii cu numele unor designeri consacrati (inventate pe cand era fashion editor la o revista de moda). Lumea modei a gustat gluma si in februarie anul acesta Holland si-a prezentat prima colectie pret-a-porter la London Fashion Week: culori vii - mov, turcoaz, v