Uniunea Fortelor de Dreapta propune restructurarea Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) prin divizarea acestei institutii in trei societati comerciale pe actiuni (SC Tramvaie SA, SC Troleul SA si SC Autobuzul SA). Primaria va fi proprietarul actiunilor iar in patrimoniul sau vor ramane calea de rulare, reteaua fir - contact etc.
"Societatile vor functiona ca operatori de servicii, creandu-se posibilitatea concurentei prin aparitia si a altor operatori. Primaria va incredinta serviciile pe baza de licitatie sau va permite concurenta libera pe piata. Va exista o protectie strategica acordata primelor doua societati, a treia, in schimb, se va putea privatiza cu timpul, veniturile din privatizare intrand in bugetul local", a afirmat Tiberiu Brailean, candidatul UFD la Primaria Iasi.
In viziunea formatiunii politice conduse de Varujan Vosganian, rolul principal al Primariei va trebui sa devina acela de a disciplina si autoriza desfasurarea transportului in comun, cu corectitudine si echidistanta.
In ceea ce priveste reabilitarea celor zece tronsoane ale caii de rulare a retelei de transport cu tramvaiul, UFD propune un program de dezvoltare si modernizare a transportului in comun, finantat jumatate din bugetul central, iar celelalte 50 de procente provenind de la Banca Europeana pentru Investitii. Lucrarile sunt prevazute a se realiza in perioada 2001-2005, rambursarea imprumutului urmand a fi facuta in 15 ani, cu o dobanda de 5%. Necesarul de fonduri pentru refacerea caii de rulare se ridica la 43 de milioane de dolari.
Catalin ONOFREI
Uniunea Fortelor de Dreapta propune restructurarea Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) prin divizarea acestei institutii in trei societati comerciale pe actiuni (SC Tramvaie SA, SC Troleul SA si SC Autobuzul SA). Primaria va fi proprietarul actiunilor iar in patrimoniul sau vor ramane c