Pe YouTube, partidele au inceput sa posteze primele clipuri electorale pentru alegerile europene. UDMR isi imbie alegatorii cu o vioara stricata si un joc tetris. PD-L apelaza la minori si inundatii pentru a-si promova sloganul “La bine si la greu”. Mircea Geoana este vedeta primelor doua clipuri electorale ale PSD pentru alegerile europene.
UDMR pare sa aiba cea mai buna prezenta pe YouTube in ceea ce priveste numarul de clipuri electorale. Pe langa spoturile personale ale eurocandidatilor partidul a realizat si cateva spoturi generaliste.
Unul dintre spoturi incepe cu scrasnetul unei viori cu doar trei corzi, mai apoi in imagine apare aceeasi vioara cu patru corzi, fundalul sonor fiind asigurat de Oda bucuriei. Prin acest clip, UDMR incearca sa isi mobilizeze electoratul pentru a trimite in Parlamentul European patru reprezentanti, fata de cei trei de care partidul este sigur ca vor accede in PE. Chiar si sloganul videoclipului este “Sa fie patru”.
Aceiasi idee este reluata intr-un alt spot in care indemul “Sa fie patru” este ilustrat de un joc gen Tetris. Cele doua spoturi sunt postate pe canalul youtube tokespress, unde mai apare si spotul personal al pastorului Tokes Laszlo, candidat la un nou mandat de europarlamentar.
Un alt spot de campanie este postat pe canalul youtube special creat pentru alegerile europene. Clipul este presarat cu cateva testimoniale precum: “Noi am invata adevarul de la Matei Corvin. Bancurile si cantecele nu le descarcam de pe internet. Suntem ardeleni si suntem mandri de asta”.
Pe YouTube a fost postat recent unu spot scurt realizat pentru campania PDL pentru PE. La fel ca si la alegerile parlamentare din toamna, spotul este presarat cu imagini in care apar minori. Tema clipului este familia sub sloganul “la bine si la greu”, sloganul de campanie al dem