Nivelul istoric al Dunării din acest an a produs deja pagube de un milion de euro pe zi în zona industrală din Valea Oraşului. Principalele firme afectate sunt: Şantierul naval Damen, Port Bazinul Nou, Port Docuri, Navrom, Galcar, Transeuropa , Electrica Service.
Conform unor estimări venite din partea oficialilor locali şi a unor analişti economici, pierderile zilnice provocate de nivelul crescut al Dunării ar fi de aproximativ un milion de euro pe zi. În cazul în care digul din saci cu nisip şi zgură nu va opri fluviul, pagubele pot deveni uriaşe, cu efecte deosebit de grave asupra potenţialului economic local.
„ Printre societăţile comerciale cel mai grav afectate la ora actuală sunt Port Bazinul Nou, Port Docuri, Navrom, Galcar, Transeuropa şi chiar Electrica Service", ne-a declarat Mihai Turcu, directul Gărzii de Mediu Galaţi. În zona deja inundată îşi mai desfăşoară activitatea încă 200 de unităţi economice şi Vama.
„Toată economia Galaţiului contribuie cu 10 milioane de euro la Produsul Intern Brut (PIB). Cred că activităţile portuare deţin 20% la PIB-ul local. Prin urmare pagubele zilnice ar fi de un milion de euro, pentru că aceste firme îşi desfăşoară activitatea la un nivel de 50% ", ne-a declarat Sorin Costin, expert economic.
În ceeea ce priveşte operaţiunile portuare acestea sunt practic blocate
„Toţi angajaţii noştri lucrează la digurile din jurul unităţii. Nu se poate desfăşura activitatea normal. Chiar sunt venite unele transporturi de cherestea şi nu am reuşit să le descărcăm. Până nu se retrag apele, actvitatea din Port Bazinul Nou şi Port Docuri va fi blocată", ne-a declarat Ion Arvanicopol, lider de sindicat în cele două societăţi.
Chiar dacă Dunărea nu va mai creşte, iar pericolul inundării oraşului va fi depăşit, operaţiunile portuare nu se pot relua până când apele nu se retrag.
Revenire