Ministerul Transporturilor vrea sa modifice pentru a patra oara termenele pentru punerea in aplicare a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda. Ministerul Transporturilor se chinuie de circa 11 ani sa finalizeze macar prima etapa cuprinsa in strategie, si anume aprobarea Panului urbanistic zonal (PUZ). Potrivit unui proiect de Ordonanta de Urgenta, noul termen pentru aprobarea PUZ este 1 septembrie 2012, iar pentru demararea lucrarilor- 1 ianuarie 2014. Initial, OUG nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare prevedea aprobarea PUZ pana pe 31 decembrie 1999, iar demararea lucrarilor pe 1 ianuarie 2010. Pana in prezent, aceste termene au fost modificate de trei ori. Investitiile sunt estimate la 450 de milioane de euro si presupun, printre altele, realizarea unui terminal de pasageri modular si infrastructura de transport care sa asigure legatura intre aeroport si Capitala.
Potrivit proiectului de act normativ, mentinerea actualelor prevederi "are drept consecinte negative si imediate depasirea termenelor calendarului Programului strategic, depasire ce implica: blocarea potentialului de dezvoltare pe termen lung a acestei infrastructuri aeroportuare publice, plata de despagubiri/ daune catre proprietarii terenurilor care nu sunt expropriati la timp sau sunt afectati de necorectarea limitelor de extindere, plata de despagubiri pentru lipsa exproprierii, aspecte total dezavantajoase la nivelul statului roman, in calitatea sa de expropriator, mai ales in conditiile crizei economico-financiare actuale".
In aceste conditii, anexa 1 din OUG 64/1999 se modifica in felul urmator:
Etapa I
1 martie 2007-1 septembrie 2012: Aprobarea Planului urbanistic zonal.Etapa a II-a
Desfasurarea activitatilor premergatoare realiza