Presedintele companiei Air France a declarat joi ca "nu este convins" ca senzorii de viteza defecti au provocat prabusirea avionului Airbus 330 in Oceanul Atlantic, la inceputul saptamanii trecute, informeaza AFP. Pierre-Henri Gourgeon a adaugat insa ca firma sa va inlocui oricum senzorii. Toate cele 228 de persoane aflate la bordul aparatului si-au pierdut viata dupa ce avionul, ce efectua o cursa Rio de Janeiro-Paris, s-a prabusit lunea trecuta in Oceanul Atlantic.
Intrebat de ziaristi de ce compania Air France nu a dat mai multa atentie suspiciunilor legate de senzorii de viteza de pe avioanele A330, Pierre-Henri Gourgeon a raspuns enervat: "Deoarece nu sunt sigur ca acestea au fost cauza accidentului".
Gourgeon a precizat apoi ca firma sa va inlocui oricum senzorii.
Oficialul Air France a declarat ca autoritatile franceze care ancheteaza accidentul sunt singurele care vor face declaratii legate de cauzele prabusirii, la 1 iunie, a zborului AF447.
La cateva zile dupa accident, publicatia Le Monde a sustinut ca avionul Airbus A330 zbura cu o viteza "eronata", iar pilotii nu au realizat acest lucru in momentul in care au intrat intr-o zona de turbulenta.
In plus, o serie de mesaje automate transmise de avion intriga specialistii.
Ziarul O Globo afirma ca analiza unei serii de mesaje automate trimise de Airbus A330 in minutele care au precedat tragedia indica o suita de pene in momentul in care avionul a intrat intr-o formatiune densa de nori cumulo-nimbus, pe care in mod normal ar fi trebuit sa o evite.
In patru minute, sistemul automat al aeronavei a emis mesaje de pana in cazul sistemelor ADIRU, ISIS, PRIM1 si SEC1. Ultimul mesaj, trimis la ora 2,14 GMT, era de "viteza verticala", ceea ce inseamna cadere libera. Presedintele companiei Air France a declarat joi ca "nu este convins" ca sen