Afectat de criza financiara din economie, Tornado Sistems a incheiat anul 2008 cu restructurarea companiei si cu reducerea brandurilor distribuite si a numarului de angajati.
"Criza inseamna pentru noi o scadere a businessului, care a atras in mod automat dupa sine o redesenare a structurii companiei", a declarat John Cusa, directorul executiv al Tornado Sistems, unul dintre principalii jucatori din piata de distributie IT&C din Romania.
Concret, numarul de branduri distribuite de Tornado a ajuns la finalul anului trecut la 21, in scadere fata de nivelul de 30 de branduri, cate erau in portofoliul companiei in aceeasi perioada din 2007.
Dintre brandurile "puse in asteptare", cele mai multe sunt orientate spre consumatori, de genul Kodak sau BenQ, care au fost afectate de diminuarea consumului pe fondul crizei economice.
"Aceste ajustari nu au fost insa in mod neaparat o decizie voluntara a Tornado, ci mai degraba un efect al schimbarii strategiei producatorilor care au redus la randul lor numarul distribuitorilor", explica directorul executiv al companiei.
Tot ca parte a reorganizarii companiei, Cusa a redus numarul de angajati cu 30% fata de finalul lui 2007, pana la 120, cea mai mare parte dintre cei 80 de oameni disponibilizati fiind cei care se ocupau de brandurile care au iesit din portofoliul Tornado Sistems. Pentru anul acesta, compania nu mai are in plan alte disponibilizari, decat in cazul in care situatia pietei de distributie se inrautateste si va fi necesar sa mai renunte la unele branduri, potrivit lui John Cusa.
"Intreaga piata va trece anul acesta printr-un proces de reorganizare si consolidare, care va avea drept rezultat restrangerea numarului competitorilor si orientarea unora dintre ei pe nise", este de parere directorul executiv al Tornado Sistems.
Strategia propriei companii pentru anul acesta este c