MKB Nextebank este noul brand comercial sub care MKB Romexterra, o bancă de talie redusă controlată indirect de grupul german Bayern LB, se pregăteşte să îşi relanseze operaţiunile, după un vast proces de restructurare.
"Era nevoie de o nouă identitate. Ne-am dat seamna că nu puteam să fim în continuare o bancă universală, sunt deja prea multe. Ce am vrea să facem este să avem ca ţintă nu avocaţi, doctori sau notari, ci breslele lor", spune Dan Sandu, 41 de ani, numit în primăvară preşedinte executiv al MKB Romexterra, după ce Adrian Radu şi-a încheiat al doilea mandat.
El fusese cooptat în echipa de conducere încă din toamna lui 2009, iniţial deţinând poziţia de vicepreşedinte executiv. Denumirea juridică a băncii va fi păstrată cel puţin în viitorul apropiat, însă promovarea se va face sub brandul Nextebank şi cu un nou logo, care utilizează imaginea unui ghepard în sprint.
Practic, banca va încerca să îşi facă loc pe nişa profesiilor liberale, venind cu produse specializate pentru a răspune nevoilor distincte ale avocaţilor, notarilor sau medicilor.
Sandu subliniază că nu are în gând doar produse de finanţare, ci mai ales servicii tranzacţionale, care pot fi oferite prin intermediul platformelor de "bancă la distanţă" - internet banking, mobile banking sau reţele de ATM cu funcţionalităţi extinse. Noul serviciu de internet banking, precum şi sistemul IT de bază (core-banking) au fost dezvoltate pe plan intern.
Pe această nişă s-a specializat şi Libra Bank, iar marii jucători precum BCR sau BRD au de asemenea oferte dedicate acestei categorii de clientelă. Sandu spune că însă că oferta MKB se va diferenţia prin specializare, în timp ce celelalte bănci au produse "standardizate".
Banca renunţase încă de anul trecut la segmentul de corporate, astfel că acum nu mai intră în tranzacţii cu valori mai mari