Grup Feroviar Român deţine suma minimă de 180 milioane euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat proprietarul companiei, Gruia Stoica, citat de Mediafax.
"Avem această sumă, nu am fi participat la licitaţie dacă nu am fi avut-o. Ea este asigurată parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finanţări de la bănci. Este o sumă mare, pe care nu orice companie şi-o poate permite, dar GFR este o societate privată bancabilă, solidă, fără datorii la stat, profitabilă", a spus omul de afaceri.
El a menţionat că finanţarea bancară are ponderea majoritară şi este sindicalizată de mai multe instituţii de credit, fără alte detalii.
Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras. Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro.
Citeşte şi: PROTEST la Ministerului Transporturilor. Sindicaliştii cer oprirea procedurii de privatizare a CFR Marfă
Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat miercuri, la ora 12:00, câştigătorul urmând să fie desemnat joi.
"Înţeleg că ceilalţi competitori s-au simţit depăşiţi de garanţiile financiare cerute. Cred că dacă, lângă contestaţia pentru licitaţie, ar fi depus şi o scrisoare de garanţie bancară, ar fi demonstrat că nu contestă acum licitaţia doar pentru că nu pot de fapt să producă garanţiile cerute de la bun început, şi pe care le-au cunoscut de la bun început", a continuat Stoica.
Proprietarul GFR a afirmat că a atât scrisoarea de bonitate, solicitată în faza de precalificare, cât şi cea de garanţie bancară, de 10 milioane de euro, au fost emise în favoarea GFR de Rai