In China, piata bijuteriilor de platina s-a dezvoltat aproape din nimic la inceputul anilor 90. Astazi aceasta piata satisface aproape un sfert din cererea globala pentru acest gen de bijuerii. Oamenii apreciaza aceste bijuterii, un inel sau un lantisor de platina fiind etalonul pozitiei profesionale in China si Hong Kong. In China, ambasadoarea acestui brand este actrita de film Maggie Cheung.
Totusi, in conditiile in care pretul platinei a crescut foarte mult, chiar si piata chineza se confrunta cu probleme.
Achizitiile Chinei in materie de bijuterii din platina au scazut cu 20% in prima jumatate a acestui an, conform ultimei actualizari realizate de Johnson Matthey, una dintre cele mai mari companii prelucratoare de platina din lume.
Mike Steel, directorul de marketing al companiei Johnson Matthey, a declarat: "Chiar daca ne revenim in al doilea semestru al acestui an, nu vom putea compensa primul semestru."
Cererea dezamagitoare generata de preturile record ale platinei ar putea afecta producatorii din Africa de Sud, care satisfac aproximativ 70% din cererea la nivel mondial.
Preturile record i-au nelinistit pe directorii de marketing, care sunt ingrijorati de urmarile ce se vor produce pe piata chineza."Nu ne este bine cand preturile cresc." a declarat Derek Engelbrecht, director de marketing la Impala Platinium.
Un studiu recent realizat de UBS a aratat ca producatorii sud africani ar trebui sa poata sa-si mareasca castigurile la o rata rezonabila, pe termen mediu.
Bijuteriile reprezinta aproximativ o treime din vanzarile totale de platina. Cererea pentru acest segment de piata ramane ferma, in parte datorita cresterii vanzarilor de masini diesel in Europa.
Dar cererea mare de bijuterii, mai ales in China, a fost unul dintre factorii principali care au du