Primăria Cluj-Napoca va reconstrui integral podurile Traian şi Garibaldi. Anunţul a fost făcut de primarul Emil Boc, după ce o expertiză tehnică, ce a fost dispusă de municipalitate, a recomandat această soluţie şi în contextul în care s-a prăbuşit o parte a trotuarului de pe Podul Traian.
”Cele două poduri vor avea, după reconstrucţie, fiecare câte patru benzi de circulaţie auto, câte două piste pentru biciclete şi trotuare”, a declarat primarul Clujului, Emil Boc. Cele mai mari probleme sunt, în prezent, la Podul Traian, construit în perioada 1937 – 1938. La începutul lunii august, o parte a trotuarului a căzut în râul Someşul Mic. ”Acest pod a trecut printr-un război mondial şi printr-o Revoluţie. Când au început să îl construiască, era rege Carol al II-lea. Apoi, Ardealul a fost cedat, iar ungurii lui Horthy l-au folosit şi ei. Apoi, pe aici a trecut şi Regele Mihai I, apoi au venit comuniştii, cu Gheorghiu-Dej şi cu Ceauşescu. Cred că au trecut peste el milioane de maşini. Oricum, podul nu era proiectat pentru circulaţia de azi”, spune Ionel Pandrea, unul dintre clujenii care s-a născut chiar în anul în care au început lucrările de construcţie la podul de peste râul Someş.
În cazul Podului Garibaldi, pilonii vor putea fi păstraţi, după ce vor fi consolidaţi. Acest pod a fost construit pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej, în anii 1960 – 1961. Autorităţile comuniste au luat decizia de a construi acest pod în contextul începerii lucrărilor de construcţie a cartierului Grigorescu. De la bun început, rolul acestui pod era să preia traficul rutier suplimentar generat de acest nou cartier. Importanţa acestui pod va creşte şi mai mult în contextul în care va fi construită o nouă centură de ocolire a Clujului, care va lega comuna Floreşti de oraşul Cluj-Napoca. Această nouă centură ar urma să preia o mare parte din traficul rutier de pe drumul european E