Grupul de comunicare BV McCann Erickson România, condus de Bogdan Enoiu, are în plan să atace pieţele externe, mizând pe faptul că România deja a început să se contureze ca un hub regional de creativitate. Un prim exemplu în acest sens sunt clienţii pe care grupul i-a câştigat peste graniţă: un operator telecom din zona ţărilor baltice şi Coca-Cola.
"Vrem să ne extindem mai mult în afara graniţelor României. Avem deja un client din domeniul telefoniei mobile din zona ţărilor baltice. De Coca-Cola ne ocupăm în 23 de ţări, nu doar în Europa Centrală şi de Est, ci şi în Italia, Austria, Elveţia şi Grecia. Acum deja suntem în competiţie pentru un proiect global din domeniul FMCG", a spus Adrian Boţan, creative director în cadrul McCann Erickson, fără a oferi mai multe detalii.
El spune că în condiţiile în care de pe piaţa locală deja se exportă foarte mulţi creativi, în Moscova sau chiar New York, din România s-ar putea exporta şi campanii.
La rândul său, Bogdan Enoiu, şeful grupului, explică în ceea ce priveşte munca cu clienţi străini că o astfel de relaţie presupune deplasări la sediul clientului. "Este ca în armată, trebuie să duci lupta şi la sol, nu doar din aer. Acesta este un business care presupune relaţii între oameni. Deşi este mai uşor în ziua de astăzi să lucrezi la distanţă, în momentele cheie ale relaţiei trebuie să călătoreşti la client."
Enoiu mai spune că a decis să caute clienţi în afara graniţelor ţării, în condiţiile în care pentru moment nu se simte o revenire a pieţei locale. "Am avut un moment în care am simţit o uşoară revenire, dar pieţele ne-au calmat", spune el făcând referire la căderile burselor de la începutul lunii august. Criza financiară i-a determinat pe clienţi să îşi reducă bugetele de marketing, comunicare şi publicitate. Deşi criza economică şi financiară durează de aproape trei ani, el spune că 2011