IAA România şi UAPR propun Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013 de modificare a Legii audiovizualului, pentru eliminarea costurilor de complexitate suplimentare pe care le generează aplicarea actului normativ de modificare a legii, în forma sa actuală.
Propunerea IAA România şi UAPR, cele mai importante asociaţii profesionale din industria de publicitate şi marketing, beneficiază şi de susţinerea Camerei de Comerţ Româno-Americane (AmCham), potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
International Advertising Association (IAA Romania) şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) au dat publicităţii o "Scrisoare deschisă" prin care propun ca beneficiarii finali ai publicităţii televizate să aibă posibilitatea de a achiziţiona spaţiu atât direct de la radiodifuzori, cât şi prin intermediari mandataţi, în mod total transparent al preţurilor aplicate de radiodifuzori.
Amendamentul propus include şi prevederea conform căreia "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă în numele fiecărui beneficiar final al publicităţii televizate şi transferat integral în mod transparent direct acestuia, dacă cumpărarea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari şi beneficiarul final)".
IAA şi UAPR precizează în comunicat că, analizând prevederile OUG 25/2013 şi evaluând posibilele consecinţe, au constatat că aceasta aduce un plus de transparenţă financiară, însă cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atât în funcţionarea pieţei de publicitate, cât şi la nivelul întregii economii.
"Propunerea de a amenda textul Ordonanţei de urgenţă 25/2013 vine în completarea interesului companiilor care activează în industria de marketing şi publicitate, pentru o transparenţă maximă a procesului de