Transmisia meciului de miercuri a avut o cotă de piaţă mai mare în România (48,1%) decât în Peninsula Iberică (44,8%). ProTV a spulberat concurenţa
Meciul lor, finala noastră! Sloganul ProTv pentru meciul de miercuri a fost reprezentativ şi pentru statisticile media. Avizi de fotbal şi de transmisii TV de calitate, românii au savurat spectacolul de pe Naţional Arena, oferind şi un paradox: cota de piaţă înregistrată la noi de ProTV a fost peste cea a postului care a transmis finala în Spania.
ProTV a mai ridicat cu o treaptă standardul transmisiilor prin demonstraţia de forţă miercuri. Cu mai mult de 100 de camere TV la stadion şi cu 650 de persoane implicate în finala Europa League, postul de pe "Pache Protopopescu" a dat din nou ora exactă în sport! Calitatea transmisiei este, de altfel, şi una dintre explicaţiile audienţei impresionante reuşite de ProTV.
Conform Kantar Media, în intervalul 21:46 - 23:37 s-a înregistrat un adevărat record în rândul publicului comercial din mediul urban (18-49 de ani), 24,8 puncte de rating şi 51,5% cota de piaţă. Concluzia: a fost cel mai urmărit meci al unor echipe de club străine de la introducerea măsurătorii cu peoplemetere în România. Pe intervalul orar respectiv, Antena 1 a înregistrat 3,6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 7,4 procente.
În Spania s-a văzut pe Telecinco
Situaţia a fost aceeaşi şi la nivelul publicului din mediul urban, unde ProTv a înregistrat o audienţă media de 24,6 puncte şi o cotă de piaţă de 48,1 procente. În termeni comparativi, în Spania, Telecinco, televiziunea care a transmis finala dintre Atletico şi Athletic, a avut o cotă de piaţă de 44,8 % (procentul persoanelor care se uitau la meci din totalul televizoarelor deschise la acel moment). La ProTV, minutul de aur (ora 22:30) a adus peste cinci milioane de telespectatori în faţa ecranelor.
@N_P