O pagină de istorie a automobilului american devine acum şi a europenilor. GM aduce pe bătrânul continent, la finele acestui an, noul model Chevrolet Camaro pe 2014, adică starul Bumbelbee al ultimei serii de filme cu roboţi, Transformers.
Faceliftul aplicat atât coupe-ului, cât şi cabrioletului Camaro se află pe un nou nivel, atât ca proiectare, cât şi ca execuţie. Sunt abordate linii angulare, stopurile duble sunt stilizate într-un mod original, iar ţevile de evacuare, în număr de patru, descătuşează iadul V8-ului de 6.162 cmc.
Unitatea dezvoltă pe modelul de serie cu 30 CP sub puterea generată de acelaşi propulsor montat pe Corvette Singray 2014, adică 420 CP la 5.800 rpm, iar cuplul motor de 570 Nm la 4.600 rpm scurtează drastic viaţa anvelopelor atunci când pornirile „la blană” devin un obicei pentru proprietar.
Toate sunetele sutelor de cai putere pleacă către asfalt prin intermediul punţii spate, reuşind un sprint de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde în cazul transmisie manuale în şase rapoarte şi întârziind 0,2 secunde în echiparea cu cutie automată tot în şase trepte. Viteza maximă este de 250 km/h, cifră care părea de neatins la generaţiile Camaro anterioare, nu pentru că armăsarii mult promişi ar fi de fapt nişte măgăruşi piperniciţi, ci pentru că îţi luai zborul sau săreai de pe drum la prima denivelare. Controlul şi rularea în siguranţă a Chevroletului Camaro 2014 este realizată prin sistemul cu amortizoare sportive denumit Magnetic Ride Control (MRC) şi Performance Traction Management (PTM). Aşadar, noul muscle-car vine cu specificaţii europene, puţin mai tare pe suspensii şi cu tone de aderenţă.
Stilistic, refresh-ul pe 2014 în cazul noului Camaro ( 4.837 mm lungime, 1.920 mm lăţime, 1.360 mm înălţime) vine cu prize de aer decupate pe capotă, o grilă din spoiler dilatată pe orizontală şi cea a radiatorului îngustată. La interior, sist