În primele patru luni ale anului, segmentul construcţiilor noi a înregistrat o creştere de 3,3%. În plin declin economic, lucrările de infrastructură finanţabile prin fonduri europene reprezintă colacul de salvare a pieţei de profil. „Piaţa construcţiilor va continua să fie principalul motor al economiei româneşti până în 2011“, crede Gina Royer, Head of the International Corporate Desk în cadrul BRD. Aceasta a fost, de altfel, concluzia-deziderat transmisă în cadrul ultimei conferinţe organizate de Eurobuild, pe tema dezvoltării infrastructurii. În ciuda scăderilor înregistrate în domeniul construcţiilor, la orizont se vede totuşi o rază de speranţă.
În primele patru luni ale anului, volumul lucrărilor noi de construcţii a consemnat o creştere de 3,3%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Cercetării statistice lunare privind indicatorii pe termen scurt în construcţii (CON TS). Deşi nu este comparabilă cu anii trecuţi, această evoluţie a pieţei autohtone se numără cu siguranţă printre cele mai bune la nivel european, a precizat Royer.
Aceasta, cu atât mai mult cu cât peste jumătate dintre construcţiile noi sunt dedicate dezvoltării infrastructurii. Reprezentanta BRD a adăugat că, spre deosebire de declinul înregistrat de sectorul rezidenţial şi cel de birouri, construcţia reţelelor de transport se menţine încă la un nivel ridicat. „Dezvoltarea infrastructurii trebuie să meargă mai departe. Există încă o creştere pe această direcţie“, a subliniat Royer.
5 miliarde de euro pentru transport
Pentru dezvoltarea reţelelor de transport, România dispune de fonduri din partea Uniunii Europene în valoare de 4,01 miliarde de euro. La acestea se adaugă alte 990 de milioane de euro, din cofinanţări autohtone. O sumă cu siguranţă generoasă, consideră Jaime Fuster Rufilanchas, managing partner pe Europa