Casa de Cultură a Municipiului Cluj-Napoca găzduieşte începând de joi, până pe 2 decembrie, o expoziţie care conţine 29 de reclame difuzate în perioada regimului comunist, transmite NewsIn.
Reclamele au fost descoperite la Biblioteca Central Universitară din Cluj-Napoca şi promovează medicamentul antinevralgic, asigurarea de viaţă ADAS, Uzinele Metalurgice Vasile Roaită, radioreceptorul Intim, primul autobuz românesc „Mao Tze-dun", compania aeriană românescă Tarom sau produse alimentare precum laptele, ori produse care se găseau mai puţin în comerţ, ca de exemplu şampania Zarea - "Câtă vrajă are marea, tot mai fermecată-i Zarea".
Delia Balaban, cadru universitar la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai" a afirmat în cadrul vernisajului că toate reclamele sunt specifice comunismului.
„Deşi de multe ori diverse produse nu se găseau, sau se găseau foarte greu, în mod ironic li se făcea reclamă. Ne-am întrebat, de asemenea, cât sunt de sexi aceste reclame, iar răspunsul a fost deloc, pentru că la reclama la ciorapi de abia se vedea un pic din piciorul unei femei. Reclamele ne spun multe despre viaţa de atunci şi sunt un mod de a studia istoria şi sociologia acelor vremuri", a afirmat Balaban, care predă publicitate la catedra de Jurnalism şi la catedra de Comunicare.