Violonista Vilde Frang, care concertează astăzi, de la 19.30, la Sala Palatului, alături de Orchestra din Paris, deţine o vioară Jean-Baptiste Vuillaume, cu care s-a „luptat“ pentru a-i dezvălui adevăratul potenţial.
Interviu realizat de Ioana Marghita
În eşalonul tinerilor violonişti ai momentului, Vilde Frang (27 de ani) se detaşează prin expresia sa sonoră elegantă, aristocratică, prin interpretările pline de emoţie şi tehnica sa convingătoare. Ascultând-o, ştii că ai în faţă un talent extraordinar şi înţelegi de ce Anne-Sophie Mutter a sprijinit-o cu atâta consecvenţă. Vorbind cu ea, rămâi şi mai fascinat de modestia, personalitatea caldă şi naturaleţea care acompaniază în mod fericit înzestrările sale interpretative. Pentru prima dată la Bucureşti, Vilde Frang va aborda împreună cu Orchestra din Paris condusă de Paavo Järvi Concertul în re minor de Benjamin Britten, o lucrare prezentă din păcate rar pe scenele de concert şi pe care muziciana norvegiană o consideră unul dintre opusurile concertante cele mai importante ale secolului XX.
Veniţi dintr-o familie în care muzica joacă un rol foarte important. Tatăl şi sora dumneavoastră sunt amândoi contrabasişti. Sunteţi singura care a ales vioara. Cum s-a întâmplat asta?
Mi-am dorit foarte mult să cânt la contrabas când eram mică, pentru că o urmăream mereu pe sora mea cântând în Orchestra de Tineret şi am crezut că, natural, voi fi următoarea contrabasistă din familie. Cred că tatăl meu avea alte planuri pentru mine. Noi aveam pe atunci o maşină foarte mică şi aflând de intenţia mea de a studia contrabasul, mi-a spus: „Îţi poţi imagina trei contrabaşi în maşina noastră atunci când vom pleca în vacanţe? Unde vom mai avea noi loc? Şi ce se va întâmpla cu maşina? Te rog, alege ceva mai mic“. Peste jumătate de an am primit o vioară adevărată şi de acolo a început practic totul, a d