Dezvoltarea centrului comercial City Mall a fost dintre primele proiecte imobiliare de amploare in care fost implicat Moshe Turgeman Omul de afaceri israelian Moshe Turgeman, seful operatiunilor dezvoltatorului imobiliar Euromall, a simtit potentialul de crestere al pietei imobiliare locale inca din 2001, cand a inceput sa cumpere, alaturi de partenerul sau Tomer Barhom, zece apartamen
Moshe Turgeman, directorul companiei de dezvoltare Euromall, care a anuntat investitii de 500 de milioane de euro in proiecte imobiliare, vede piata centrelor comerciale in doar doua culori: alb si negru, motiv pentru care, dupa ce si-a securizat investitiile, este foarte precaut cu inceperea altor proiecte, pe fondul aglomerarii numarului de investitori.
Cu toate acestea, Turgeman nu se gandea la intrarea pe piata locala ca va deveni unul dintre cei mai importanti dezvoltatori de mall-uri.
"Am intrat pe piata locala in luna octombrie
a anului 2001, fara a avea o prea mare experienta pe piata imobiliara. Am cumparat circa zece apartamente in centrul Bucurestiului, in zone precum Bratianu,
Magheru sau Natiunile Unite, pe care dupa ce le-am renovat, le-am vandut la un pret dublu", isi aminteste Turgeman, managerul grupului Euromall, controlat de investitori francezi si israelieni, primul contact cu piata imobiliara locala.
Pretul apartamentelor cu doua camere in zone centrale ale Capitalei era cuprins in 2001 intre 18.000 si 22.000 de dolari, pentru ca la sfarsitul anului 2002 aceleasi apartamente, dar renovate, sa coste 40.000-42.000 de dolari.
"Aceleasi apartamente se vand azi la circa 140.000 de euro", spune Turgeman.
Experienta cu apartamentele din Bucuresti a fost benefica deoarece le-a permis oamenilor de afaceri israelieni sa "invete sistemul" si sa cunoasca oameni pentru a avansa la afaceri mai complexe, dar care i