38 de kilometri de linii de tramvai din Timişoara vor intra în reabilitare anul viitor. Lucrările vor fi realizate astfel încât, în zonele respective, să poată circula şi autobuzele şi taximetrele, măsura fiind luată pentru a decongestiona traficul. Sursa: Adi Pîclișan Până în prezent, 50 de kilometri de linii de tramvai au fost reabilitate, iar acum municipalitatea vrea să continue intervenţia asupra infrastructurii de transport în comun cu tramvaiul.
Totodată, pe străzile respective se va face o modernizare integrală: pe lângă liniile construite la acelaşi nivel cu carosabilul, care va fi şi el înnoit, vor fi amenajate şi spaţii verzi şi vor fi schimbate inclusiv reţelele de utilităţi subterane.
Potrivit edililor, investiţia totală se ridică la aproximativ 660 de milioane de lei, iar străzile vizate sunt următoarele: Ioan Slavici şi Polonă, Ardealul, tronsonul Ana Ipătescu - Victor Hugo - Aluniş - Drubeta, Bulevardul Cetăţii, Aleea Avram Imbroane - strada Gheorghe Adam, Calea Bogdăneştilor, strada Ştefan cel Mare, Calea Buziaşului şi Calea Stan Vidrighin.
Consilierii locali au hotărât la şedinţa de săptămâna aceasta ca la următoarele reabilitări de linii de tramvai să fie prevăzut faptul ca pe benzile destinate liniilor de tramvai să poată circula şi mijloacele de transport în comun, de la autobuze şi troleibuze până la taxiuri.
„Este normal ca şi în Timişoara să se circule ca la Milano sau în alte oraşele occidentale. Cu investiţii minime şi liniile de tramvai deja reabilitate pot fi transformate, prin aducerea asfaltului la nivelul liniei de cale, în benzi circulabile pentru maşini. Circulaţia mijloacelor de transport în comun de benzile destinate liniilor de tramvai va descongestiona traficul”, a declarat consilierul local Traian Stoia.