* ADEVARUL
* Fenechiu se pune la masa negocierilor cu "peţitorii" CFR Marfă. Toţi investitorii au depus ofertele pentru preluarea transportatorului feroviar de marfă
Ieri s-a parcurs încă o etapă în procesul de privatizare a companiei de stat CFR Marfă. Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea Transferoviar Grup şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus oferte preliminare şi neangajante pentru preluarea CFR Marfă, a declarat Ralu Fenechiu, ministrul Transporturilor. Începând de azi, ora 10.00, comisia de privatizare va negocia cu fiecare dintre cei trei investitori interesaţi de CFR Marfă. Pentru participarea la licitaţia cu ofertă în plic, documentele trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie, ora 12.00. În ziua următoare, comisia de privatizare va deschide plicurile şi va stabili câştigătorul licitaţiei. Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 de milioane de euro.
* Şi în primul trimestru din acest an, economia a rămas la jumătate din potenţial
Avansul de 2,2% al Produsului Intern Brut din primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă din 2012 arată de fapt o stagnare a afacerilor. Creşterea putea fi de cel puţin 4%. Toate analizele şi estimările oficiale, inclusiv ale Băncii Naţionale, arată că potenţialul de creştere al economiei este undeva între 4% şi 5%, dar de la intrarea în criza din 2009 acest potenţial n-a mai fost atins. Aşa s-a întâmplat şi în primul trimestru din 2013, când Produsul Intern Burt a crescut cu 2,2% faţă de perioada similară a anului trecut şi cu 0,7% comparativ cu ultimul trimestru din 2012, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). Creşterea de doar 2,2% faţă de acelaşi trimestru e cu atât mai slabă cu cât ar fi trebuit să avem un efect de bază favorabil. Viscolul din primu