Pentru a face HR bun ai nevoie de o judecata sanatoasa si de bun-simt. Pe masura ce lucrurile devin mai complicate, scad sansele ca angajatii sa inteleaga ce se asteapta de la ei si creste probabilitatea ca directorii de resurse umane sa esueze in ceea ce
"Este mai greu sa faci lucrurile simple decat sa le faci complicate. Si aceasta teorie este valabila si in resurse umane, pentru ca viata unei organizatii trebuie sa fie simpla, sa poata fi inteleasa de toti angajatii", este de parere Anca Georgescu, directorul de resurse umane al Romtelecom, cea care gestioneaza restructurarea de personal in cadrul celui mai mare operator de telefonie fixa de pe piata, in urma careia Romtelecom va renunta la maximum 2.500 de salariati pana la finele acestui an.
Georgescu, care lucreaza de peste 10 ani in resurse umane, spune ca, in prezent, se poate vorbi despre un exces de conceptualizare in mediul de HR local. Explicatia sta in faptul ca este vorba despre o profesie foarte tanara in Romania.
"Cu cat ai mai putina experienta, cu atat mai mult iti vei cauta supape in concepte si modele. Oamenii nu au avut de unde sa invete. Cred ca facem HR-ul mai sofisticat decat trebuie. Si cu cat te straduiesti mai mult sa faci lucrurile mai complicate, cu atat cresc sansele sa ratezi in ceea ce faci", explica ea.
Cel mai bun exemplu in acest sens sunt modelele de compensatii si beneficii. Cu cat sunt mai complicate, cu atat este mai greu pentru departamentul de HR sa le urmareasca, iar pentru oamenii din companie scad sansele sa faca legatura intre ceea ce fac si ceea ce primesc ca recompensa pentru munca lor.
Fluctuatia de personal in Romtelecom este 4,25%. Cu toate acestea, sunt departamente in care fluctuatia este mai ridicata, cum ar fi cel comercial sau call centerele, dar si anumite joburi in zona de IT, unde turnoverul de personal poate ajunge s