Între 27 aprilie şi 2 mai atenţia întregii industrii auto se concentrează asupra Chinei, acolo unde are loc manifestarea Auto China 2010. Aşa cum era de aşteptat, chinezii au ţinut prim-planul prin modelele copiate în cele mai mici detalii după mărci europene, japoneze sau americane.
Dintre clonele chinezeşti au ieşit în evidenţă SUV-ul Huatai B35 - copie fidelă a Porsche-ului Cayenne, Geely - care s-a inspirat după Rolls-Royce Phantom atunci când a creat limuzina Emgrand GE - şi BAW, care a lansat sedanul C71, în fapt vechiul Saab 9-5 cu parte frontală schimbată. O şi mai mare ciudăţenie a constituit-o modelul cabrio Galue Convertible, creaţia companiei Mitsuoka, baza de plecare fiind un Ford Mustang căruia i-a fost implementată o grilă frontală de Rolls.
Premiere mondiale
Salonul Auto de la Beijing a marcat însă şi debutul mondial al unor modele/concepte care nu au fost copiate. La capitolul prototipuri notăm Mercedes-Benz CLS Shooting Break şi BMW Gran Coupe, secondate de versiunile de serie cu ampatament mărit E-Class LWB şi BMW Seria 5 LWB. Ford a prezentat prototipul Start, viitor rival pentru Fiat 500, în timp ce Honda a venit cu Li Nian Everus Concept. În premieră mondială, Hyundai a lansat Verna, urmaşul actualului Accent, iar Porsche a adus Panamera V6 şi Panamera 4.
Tot în premieră mondială, Maybach a prezentat facelift-ul versiunilor 57 şi 62. Subliniind importanţa Chinei pentru marca italiană, Ferrari a lansat la Beijing 599 GTO. Nici Lamborghini nu s-a lăsat mai prejos şi a adus ediţia limitată LP 670-4 SuperVeloce China Special. Bentley a punctat prin două ediţii speciale destinate pieţei chineze, în timp ce Volkswagen a introdus, în premieră mondială, Phaeton facelift şi Tiguan facelift. Tot la capitolul premiere mondiale notăm noul A8 Long Wheelbase, echipat cu un propulsor W12 de 6,3 litri şi 500 CP.